Emotie-eten


Heb je grote en/of kleine eetproblemen, last van jojoën of ben je ontevreden over je eetgedrag?
Meld je dan aan voor begeleiding door jeZelfinBeweging en kom ‘Uit de ban van emotie eten’ !

Praktische informatie:
Individueel aanbod
Data en tijdstip: in overleg (maandag, woensdag, zaterdagochtend). Eens per twee weken wordt aanbevolen.
Duur sessie: 40 minuten
Mail naar info@jezelfinbeweging.nl of bel (06-36180963) voor meer informatie en/of aanmelden.

Achtergrondinformatie:
Vaak zijn er andere redenen om te eten dan honger alleen. We eten namelijk niet alleen om onszelf te voeden maar vaak ook om te ‘vullen’. Dit noemen we emotie eten. Ook niet eten, negeren van je lichamelijke behoeften kan een vorm van emotie-eten zijn. Wil je daadwerkelijk iets veranderen dan is diëten (alleen) niet de oplossing, het gaat om leren omgaan met trek en saboterende gedachten en om gezonder eetgedrag ontwikkelen. Het gaat ook om aandacht schenken aan leven vanuit jouw waarden, zodat jij eten niet (meer) nodig hebt om je voldaan te voelen.

JeZelfinBeweging gebruikt bij de behandeling de methode “Uit de ban van emotie-eten”, ontwikkelt door J. Kortink en G. Noordenbos. De methode is gebaseerd op Acceptance and Commitment Therapy (ACT), een wetenschappelijk bewezen effectieve aanpak bij eetproblemen. JeZelfinBeweging is level-1 gecertificeerd door Artiva in het aanbieden van deze methode (voor meer informatie: www.emotie-eten.nl). Schrijfopdrachten, oefeningen met bewegen, mindfulness, ontspannen en visualisaties zijn manieren waarop je tijdens de les en in je thuissituatie aan de slag gaat.